• News
  • Media Monitoring
  • Elections
  • Minorities
  • Consultancy
  • Regulations
  •  
  • About Us
  • Contact
  •  
  • Facebook
  • Twitter
memo98

Media Monitoring

Good decision-making depends on people having reliable and accurate facts put in a meaningful context. Given the recent global developments in the media, people are overwhelmed with quantity of information but often skeptical of its quality. Fewer journalists and media consumers separate the important information from the false diversions, and fewer still seem ready to pursue the truth. Media monitoring is an effective tool to hold those who are supposed to be the controllers to account. We monitor media to provide feedback and to initiate discussion about the quality of media reporting and importance of real watchdog and investigative journalism.

We conduct media monitoring, write reports, and make recommendations to public and policy makers on media & election legislation, international standards concerning the media and the electoral process and democratic governance. Our mission statement is expressed in the slogan "Ensure that all citizens have free access to comprehensive information.”

The primary objective of our monitoring is to evaluate the range of political and social diversity in media reporting. Our methodology of media monitoring originates from the journalism school of the Columbia University, with initial trainings provided to us thanks to support from the National Democratic Institute for International Affairs (NDI). In general, our monitoring could be divided into two main categories: election and non-election. The methodology has been proven, tested, and enhanced by our experts in a number of countries of Europe, Asia, America and Africa. Given its comprehensive qualitative & quantitative aspects with content-oriented approach, it is specially designed to provide in-depth feedback on pluralism and diversity in media reporting, including coverage of chosen subjects/themes (e.g. integration, minorities, corruption etc.).

Slovakia 2165

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR (24.7.2003 – 31.8.2003)

29.09.2003  Grafy  Tabuľky 29. septembra 2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronick...
Slovakia 2240

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR, 2003

31.07.2003  Grafy a tabuľky 31. júla 2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronických...
Slovakia 2187

Prezentácia témy umelého prerušenia tehotenstva

04.07.2003  Grafy a tabuľky (.xls) 4. júla 2003 Táto správa prináša výsledky prezentácie témy "Umelého prerušenia tehotenstva" (ďalej interrupcie) v celoplošne pôsobiacich...
Slovakia 2208

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR (24.1.2003 – 23.5.2003)

04.06.2003  Grafy a tabuľky 4. júna 2003 Táto správa obsahuje analýzu prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronických médiách -...
Slovakia 2183

Integrácia SR do Európskej únie vo vybraných elektronických médiách, 2003

11.04.2003  Grafy a tabuľky Táto správa prináša výsledky monitoringu témy "Integrácia SR do Európskej únie" v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách - STV, TV...
Slovakia 2181

Integrácia SR do Európskej únie vo vybraných elektronických médiách, 2003

21.03.2003 Táto správa prináša výsledky monitoringu témy „Integrácia SR do Európskej únie“ v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách – STV, TV Mark...
Slovakia 2203

100 dní vlády SR v elektronických médiách, 2002

21.02.2003 Táto správa obsahuje analýzu prezentácie vlády SR v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách – STV, TV Markíza, TA3, TV JOJ, Slovenský rozhlas a Rádio Twist...
Slovakia 2224

Integrácia SR do Európskej únie a do NATO vo vybraných elektronických médiách, 2003

09.02.2003 Táto správa prináša výsledky monitoringu témy „Integrácia SR do Európskej únie a do NATO“ v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách –...
Slovakia 2243

Prezentácia politických subjektov vo vybraných médiách

03.12.2002 Prvé dva mesiace vysielania elektronických médií po Parlamentných voľbách - Komunálne voľby(22.9.2002 – 21.11.2002) Grafy a tabuľky (72 kB, ,) 3.decembra 2002 Táto správa obsahuje...
Slovakia 2268

Prezentácia politických subjektov vo vybraných elektronických médiách

21.08.2002 Prezentácia politických subjektov vo vybraných elektronických médiách (1. máj – 31. júl 2002) Grafy: STV TV Markíza TA3 JOJ Slovenský rozhlas Rádio Twist 21. augusta 2002 T...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • »

banner 1

banner 1

  • News
  • Media Monitoring
  • Elections
  • Minorities
  • Consultancy
  • Regulations
  •  
  • About Us
  • Contact
  •  
  • Facebook
  • Twitter

© 1998-2017 MEMO 98, Martinengova 8, 811 02 Bratislava; tel.: +421 903 581 591