Monitoring médií

Dobré rozhodovanie závisí od toho, či majú ľudia spoľahlivé a presné informácie zasadené do zmysluplného kontextu. S ohľadom na nedávny vývoj v oblasti médií a rozvoja sociálnych sietí sú ľudia zahltení množstvom informácií, no ich kvalita je často pochybná. Nie všetci ľudia dokážu oddeliť dôležité informácie od falošných či manipulatívnych, zisťovať dôležité súvislosti a hľadať pravdu.

Monitoring médií je efektívnym nástrojom na to, aby aj tí, ktorí majú byť slúžiť ako filter kvality, braní pod drobnohľad . Sledujeme médiá, aby sme poskytli spätnú väzbu a iniciovali diskusiu o kvalite mediálnych obsahov, predovšetkým politického spravodajstva a o dôležitosti aktuálnej publicistiky a investigatívnej žurnalistiky.

Naša metodológia monitoringu pochádza z Kolumbijskej univerzity, pričom počiatočné školenia sme absolvovali vďaka podpore Národného demokratického inštitútu (NDI). Vo všeobecnosti možno náš monitoring rozdeliť do dvoch hlavných kategórií: na volebný a mimovolebný.

Metodológia bola overená, testovaná a vylepšovaná našimi odborníkmi v mnohých krajinách Európy, Ázie, Ameriky a Afriky. Vďaka svojim komplexným kvalitatívnym a kvantitatívnym aspektom s obsahovo orientovaným prístupom je špeciálne navrhnutá tak, aby poskytovala hĺbkovú spätnú väzbu o pluralite a diverzite v mediálnom spravodajstve vrátane pokrytia vybraných tém.

Z našich zistení a analýz píšeme správy a hodnotenia, dávame odporúčania verejnosti a tvorcom politík v oblasti mediálnej a volebnej legislatívy, medzinárodných štandardov týkajúcich sa médií, volebných procesov a demokratického riadenia.