• News
  • Media Monitoring
  • Elections
  • Disinformation
  • Quality journalism
  • Minorities
  • Consultancy
  • Regulations
  • Newsletters
  • Blog
  •  
  • About Us
  •  
memo98

Media Monitoring

Good decision-making depends on people having reliable and accurate facts put in a meaningful context. Given the recent global developments in the media, people are overwhelmed with quantity of information but often skeptical of its quality. Fewer journalists and media consumers separate the important information from the false diversions, and fewer still seem ready to pursue the truth. Media monitoring is an effective tool to hold those who are supposed to be the controllers to account. We monitor media to provide feedback and to initiate discussion about the quality of media reporting and importance of real watchdog and investigative journalism.

We conduct media monitoring, write reports, and make recommendations to public and policy makers on media & election legislation, international standards concerning the media and the electoral process and democratic governance. Our mission statement is expressed in the slogan "Ensure that all citizens have free access to comprehensive information.”

The primary objective of our monitoring is to evaluate the range of political and social diversity in media reporting. Our methodology of media monitoring originates from the journalism school of the Columbia University, with initial trainings provided to us thanks to support from the National Democratic Institute for International Affairs (NDI). In general, our monitoring could be divided into two main categories: election and non-election. The methodology has been proven, tested, and enhanced by our experts in a number of countries of Europe, Asia, America and Africa. Given its comprehensive qualitative & quantitative aspects with content-oriented approach, it is specially designed to provide in-depth feedback on pluralism and diversity in media reporting, including coverage of chosen topics (e.g. integration, minorities, gender, corruption etc.).

Slovakia Slovakia 2818

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách, 2003

23.01.2004 Uverejnené 23. januára 2004  Grafy Táto správa je uverejnená v čase pred ukončením registrácie kandidátov na post prezidenta SR a reflektuje mediálnu prezentáciu tých...
2737

Prezentácia politických strán, vlády a prezidenta SR (1.9.2003 – 30.11.2003)

18.12.2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie politických strán, vlády a prezidenta SR v celoplošných elektronických médiách – STV, TV...
Slovakia Slovakia 2725

Rok vlády SR v elektronických médiách, 2003

28.10.2003  Grafy  Tabuľky 28. októbra 2003 Táto správa obsahuje analýzu prezentácie vlády SR v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách - STV, TV Markíza, TA3, TV JOJ,...
Slovakia Slovakia 2745

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR (24.7.2003 – 31.8.2003)

29.09.2003  Grafy  Tabuľky 29. septembra 2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronick...
Slovakia Slovakia 2811

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR, 2003

31.07.2003  Grafy a tabuľky 31. júla 2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronických...
Slovakia Slovakia 2759

Prezentácia témy umelého prerušenia tehotenstva

04.07.2003  Grafy a tabuľky (.xls) 4. júla 2003 Táto správa prináša výsledky prezentácie témy "Umelého prerušenia tehotenstva" (ďalej interrupcie) v celoplošne pôsobiacich...
Slovakia Slovakia 2726

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR (24.1.2003 – 23.5.2003)

04.06.2003  Grafy a tabuľky 4. júna 2003 Táto správa obsahuje analýzu prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronických médiách -...
Slovakia Slovakia 2748

Integrácia SR do Európskej únie vo vybraných elektronických médiách, 2003

11.04.2003  Grafy a tabuľky Táto správa prináša výsledky monitoringu témy "Integrácia SR do Európskej únie" v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách - STV, TV...
Slovakia Slovakia 2772

Integrácia SR do Európskej únie vo vybraných elektronických médiách, 2003

21.03.2003 Táto správa prináša výsledky monitoringu témy „Integrácia SR do Európskej únie“ v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách – STV, TV Mark...
Slovakia Slovakia 2815

100 dní vlády SR v elektronických médiách, 2002

21.02.2003 Táto správa obsahuje analýzu prezentácie vlády SR v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách – STV, TV Markíza, TA3, TV JOJ, Slovenský rozhlas a Rádio Twist...
  • « Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Next »

Solutions Journalism

Disinformation

banner 1

banner 1

Subscribe to our newsletter

Stay in touch with our latest news

Subscribe

  • News
  • Media Monitoring
  • Elections
  • Disinformation
  • Quality journalism
  • Minorities
  • Consultancy
  • Regulations
  • Blog

© 1998-2023 MEMO 98, Štefana Králika 1/A, 841 08 Bratislava, Slovakia, memo98@memo98.sk, +421 903 581 591