• News
  • Media Monitoring
  • Elections
  • Disinformation
  • Quality journalism
  • Minorities
  • Consultancy
  • Regulations
  • Blog
  •  
  • About Us
  •  
memo98

Media Monitoring

Good decision-making depends on people having reliable and accurate facts put in a meaningful context. Given the recent global developments in the media, people are overwhelmed with quantity of information but often skeptical of its quality. Fewer journalists and media consumers separate the important information from the false diversions, and fewer still seem ready to pursue the truth. Media monitoring is an effective tool to hold those who are supposed to be the controllers to account. We monitor media to provide feedback and to initiate discussion about the quality of media reporting and importance of real watchdog and investigative journalism.

We conduct media monitoring, write reports, and make recommendations to public and policy makers on media & election legislation, international standards concerning the media and the electoral process and democratic governance. Our mission statement is expressed in the slogan "Ensure that all citizens have free access to comprehensive information.”

The primary objective of our monitoring is to evaluate the range of political and social diversity in media reporting. Our methodology of media monitoring originates from the journalism school of the Columbia University, with initial trainings provided to us thanks to support from the National Democratic Institute for International Affairs (NDI). In general, our monitoring could be divided into two main categories: election and non-election. The methodology has been proven, tested, and enhanced by our experts in a number of countries of Europe, Asia, America and Africa. Given its comprehensive qualitative & quantitative aspects with content-oriented approach, it is specially designed to provide in-depth feedback on pluralism and diversity in media reporting, including coverage of chosen subjects/themes (e.g. integration, minorities, corruption etc.).

Slovakia Slovakia 2786

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách, 2004

13.04.2004 Uverejnené 13. apríla 2004  Grafy Táto správa reflektuje mediálnu prezentáciu dvoch prezidentských kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola volieb za prvý tý...
Slovakia Slovakia 2994

Druhé kolo prezidentských volieb – voľba bez výberu?

13.04.2004 Výsledky prvého kola prezidentských volieb boli prekvapením azda pre všetkých. S podobnou zostavou nepočítali ani víťazi, svoj šok z neočakávanej porážky nedokázal skryť ani...
Slovakia Slovakia 2825

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách, 2004

30.03.2004 Uverejnené 30. marca 2004  Grafy O funkciu prezidenta SR sa v aprílových prezidentských voľbách uchádza jedenásť kandidátov. Táto správa nadväzuje na predchádzajú...
Slovakia Slovakia 2905

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách

25.03.2004 Uverejnené 12. marca 2004  Grafy O funkciu prezidenta SR sa v aprílových prezidentských voľbách momentálne uchádza jedenásť kandidátov. Táto správa nadväzuje...
Slovakia Slovakia 2807

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách, 2004

12.03.2004 Uverejnené 12. marca 2004  Grafy O funkciu prezidenta SR sa v aprílových prezidentských voľbách uchádza dvanásť kandidátov. Táto správa reflektuje ich mediálnu...
Slovakia Slovakia 2800

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách, 2004

20.02.2004 Uverejnené 20. februára 2004  Grafy O funkciu prezidenta SR sa v aprílových prezidentských voľbách uchádza dvanásť kandidátov. Táto správa reflektuje ich mediálnu...
Slovakia Slovakia 2806

Prezentácia kandidátov na post prezidenta SR v elektronických médiách, 2003

23.01.2004 Uverejnené 23. januára 2004  Grafy Táto správa je uverejnená v čase pred ukončením registrácie kandidátov na post prezidenta SR a reflektuje mediálnu prezentáciu tých...
2726

Prezentácia politických strán, vlády a prezidenta SR (1.9.2003 – 30.11.2003)

18.12.2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie politických strán, vlády a prezidenta SR v celoplošných elektronických médiách – STV, TV...
Slovakia Slovakia 2684

Rok vlády SR v elektronických médiách, 2003

28.10.2003  Grafy  Tabuľky 28. októbra 2003 Táto správa obsahuje analýzu prezentácie vlády SR v celoplošne pôsobiacich elektronických médiách - STV, TV Markíza, TA3, TV JOJ,...
Slovakia Slovakia 2723

Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR (24.7.2003 – 31.8.2003)

29.09.2003  Grafy  Tabuľky 29. septembra 2003 Táto správa prináša výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR v celoplošných elektronick...
  • « Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Next »

banner 1

banner 1

  • News
  • Media Monitoring
  • Elections
  • Disinformation
  • Quality journalism
  • Minorities
  • Consultancy
  • Regulations
  • Blog

© 1998-2021 MEMO 98, Štefana Králika 1/A, 841 08 Bratislava, Slovakia, memo98@memo98.sk, +421 903 581 591