04.03.2024
Media Monitoring
News
Monitoring sa zameral na Facebook a Instagram, pričom zber dát bol realizovaný pomocou nástroja CrowdTangle, ktorý umožňuje prístup k verejným stránkam a skupinám. Zároveň boli čiastočne analyzované aj dáta iných sociálnych sietí.
Sledovali sme ako sa prezidentským kandidátom darilo počas prvých šiestich týždňov oficiálnej kampane (od 9.1.2024).
Verejný profil majú založení len 9 kandidáti (Patrik Dubovský má len osobné, hoci verejné konto a Marian Kotleba využíva FB stránku strany).
Peter Pellegrini má na Facebooku najväčšiu bázu sledovateľov (takmer 328 tisíc), stále viac než 6,5-krát väčšiu ako Ivan Korčok.
Ivan Korčok však v sledovanom období zaznamenal najväčší nárast sledovateľov spomedzi všetkých monitorovaných kandidátov (stále je však len štvrtým kandidátom z hľadiska veľkosti sledovateľov)
Ivan Korčok vygeneroval v sledovanom období najviac postov aj interakcií. Jeho post a psíkovi a taške sa stal najvirálnejším postom prvých šiestich týždňov kampane.
Aktívny verejný profil majú založení 8 kandidáti (okrem Patrika Dubovského, Róberta Šveca a Milana Náhlika)
Peter Pellegrini má najväčšiu sledovateľskú základňu aj na Instagrame (71 tisíc), ale už len tesne, keďže Ivan Korčok za 6 týždňov kampane zvýšil svoju bázu o viac ako 22 tisíc
Ivan Korčok publikoval na Instagrame najviac postov a zároveň získal najviac interakcií. Iba jeho posty (6) prekročili úroveň 10 tisíc interakcií.
Keďže Facebook je na Slovensku dlhodobo najpopulárnejšou sociálnou sieťou, analyzovali sme obsah postov kandidátov práve tu. Veľmi výrazne sa odlišoval obsah medzi dvoma najväčšími favoritmi prezidentských volieb.
Peter Pellegrini sa zameral veľmi jednoznačne na profitovanie z vlastných oficiálnych funkcií (takéto posty tvorili takmer 60% zo všetkých jeho postov).
Ivan Korčok ukazál predovšetkým terénnu, kontaktnú kampaň, zameranú na komunikáciu a stretávanie sa s ľuďmi - takéto posty tvorili viac ako polovicu jeho postov. na celkových ena Fa publikoval na Instagrame najviac postov a zároveň získal najviac interakcií.
Celá správa v pdf je dostupná na tomto odkaze.
© 1998-2024 MEMO 98, Štefana Králika 1/A, 841 08 Bratislava, Slovakia, memo98@memo98.sk, +421 903 581 591